Ridpass i dimma,

det är nog första gången jag har ridit i dimma! Men det var roligt, och mysigt!
Johanna min syssling var med och tog kort, och kameran hade fel inställning så många blev suddiga, ni skall få se!
Fick iallafall några bra, men det var kul att hon ville vara med tycker jag! Och några kort blev ju faktiskt bra, det var ju kamerans fel att de blev skitsuddiga! :)
finisen ♥ va duktig du är! :)


Här kommer några mindre bra också! Haha ;)



Men schabraket va fint iallafall! :D



Ridpasset
Började med att hon var stel och springig, och tog bettet och sprang. Så jag blev nog ganska hård i början för jag blev irreterad på henne. Men jag började med lite lösgörande, skänkelvikning, öppna & sluta, volter, åttor och serpentinter. Då blev hon mjukare och började ge med sig i bakbena och höja ryggen lite. Så när jag galopperade blev hon bara jättejätte springig och verkligen sprang ifrån bettet, så jag tog verkligen tag i henne då. Sen var det en vattenpöl i paddocken också, och Carisma gillar inte vatten när man skall gå i den liksom sådär när vi rider ut och sånt.  Sen började jag göra volt övningen, alltså volter i alla hörnen. Bara små volter mest, men då började hon söka sig lite bättre. Men i slutet gick hon verkligen jätteavslappnat och frustade och tuggade i jättefin form och då gick vi några varv och sen så fick hon gå bara, då blev hon glad när jag klappade om henne och så :)

Red först lite med luvan men tog av den sen för hon smutsade bara ner den så får ta det en annan dag :)



Imorgon skall jag rida bomarbete om jag hinner, annars får Carisma stå. Söndag blir det banträning, alltså hoppning! ;) Nu var det de sista inlägget för idag, massa kramar!



Här kan du se alla kommentarer:
Postat av: Johanna L

Jo men det var allt kul! :)

nästa gång går vi ett steg närmare, så snart kan jag köpa en häst själv ;)

2010-08-08 @ 15:11:59

Kommentera här nedanför:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

din e-postadress: (visas endast för mig)

din bloggadress: (om du vill ha ett svar)

Här kan du skriva:

text-shadow: 2px 2px 1px #666666;
Trackback
RSS 2.0