Terrängritt

Red standardrundan ner till Upphärad, skuttade stenmur, pinnar och rishinder :) Hon gick även över bron utan några större beskymmer och jag blev jättenöjd över skuttis! ♥

Jobbade mer än jag normalt gör på uteritter, men har ju inte ridigt så himla mycket dressyr så hon gick riktigt bra och blev mjuk och frustade och så, känns riktigt bra nu när hon börjar hitta sin form bättre och bättre för varje dag!
Men hon är bäst min lilla älskling! Tränade mycket halt och så vilket gav jättebra resultat, så hon var väldigt stadig och det kändes underbart bra idag helt enkelt! Då blev jag jätteglad såklart ;)

Köpte också en hovolja idag som jag använde innan och det såg riktigt bra ut! Har också införskaffat mig Biotin, i pelletsform (påverkar hennes hovar och pälsen så t.ex pälsen glänser mer och hovarna blir starkar och sådant bra).
Men det kändes alltså jättebra idag så har väl inte så mycket att klaga på! :)


Pratade även med Ella och Ina för en stund sedan, då de skall komma hit imorgon och vi skall rida delehed/snartorp vägen! Vi får åka två gånger eftersom att Sunlight (Ellas häst) vill stå brett i transporten och kan annars sparka mellanväggen. Det vill vi ju inte med våran nya begagnade transport! Så vi åker alltså två gånger, men när vi kommer ner till Snartorp rider de hem den vägen så det blir nog bra ändå skulle jag tro :)
Blir en riktig konditionsrunda imorgon med andra ord!

Vilket långt inlägg det blev nu! Ingen skada skedd, har inte uppdaterat så mycket idag ändåså!
Var ju i stan på Överby förut så köpte också med mig ett par nya tyglar, likadana som jag har fast bredare :)

På Måndag eller Tisdag skall jag åka över till min dressyrtränare och rida ett dressyrpass för henne :)
Det blir kul tror jag ;) Så får jag lite mer och träna på, hoppas Carisma är lika mjuk då som hon är nu!
Hoppas hon jobbar bra då, hihi :)

Kramar till alla som orkat läsa hela inlägget!
Massa cred för det!
Hörs lite senare eller imorgon, får se :)







Här kan du se alla kommentarer:

Kommentera här nedanför:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

din e-postadress: (visas endast för mig)

din bloggadress: (om du vill ha ett svar)

Här kan du skriva:

text-shadow: 2px 2px 1px #666666;
Trackback
RSS 2.0