Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Det är egentligen inte så svårt, jag var som vilken annan lillskit som helst, jag önskade mig en egen häst, man såg liksom reklamer på barbie och hennes hästar och till och med bratz fick sina egna hästar! Jag lekte hela min barndom med hästar och innan hade min mamma och min syster ägt hästar så det är klart att jag ville ha en själv! Min storasyster fick en häst när hon var 5år. Då hade min mamma häst och vi hade inackorderingar. Något år senare skadade sig min mamma och var tvungen att sälja Contessa (hennes häst) och då var jag jätteliten bebis. Sen växte det fram och jag tror jag var 9 eller 10 så fick jag hem Emma på foder, innan det hade jag ridit på ridskolan ett bra tag. Sen var det fram och tillbaka på ridskolan och hemma och sen lämnade min kusin tillbaka den häst som hon också lånat från samma människor men jag ville ha kvar Emma så vi tog hem Tamara och senare kom Pegasus och även Dixie, en kompis hyrhäst. Det var den roligaste sommarn tror jag. Jag och Tilda vi red tillsammans och innan var hon även skötare på Tamara, men vi red ut och allt möjligt och jag var jättelycklig.


Tilda & Dixie  Sommaren 2007 Jag & Pegasus

Sen åkte Emma hem, och då jag haft 3 nästan alldeles egna hästar under en period kändes det jättekonstigt när min första häst inte var kvar. Sen flyttade Dixie och Pegasus tillbaka till därifrån vi hyrde dem, och även om vi gärna ville köpa honom så gick det inte, ägaren ville ha mer än va man kan ge för en 16åring även om han tävlat på högnivå innan. Sen var han världens snällaste häst, det kan jag aldrig förneka men det var ändå fel gjort att utnyttja en häst som borde få skrota runt lite och ha det gött in i det sista. Jag vet själv att jag hade blivit för lång och allt, men jag kan ärligt säga att ibland tänker jag på honom och jag saknar honom något helt otroligt. Det var något speciellt med den hästen, jag har inte hittat det hos någon annan valack än sålänge.
Jag hade kvar Tamara i några dagar eftersom vi inte hade möjlighet att köra hem henne och ägaren kunde inte hämta henne så hon fick stå ensam i några dagar. Jag kommer ihåg hur synd jag tyckte det var om henne men hon tyckte hon att det var ganska gött, hon fick ha maten för sig själv och hon kunde bara slappa. Du är bäst finaste Tamis och jag älskar dig! Hoppas vi ses snart ♥
Tamara

Pegasus


jag saknar er så himla mycket mina fina fina bebisar ♥

Sen red jag på ridskolan i något år till, tills jag slutade förra hösten för att Emma och Ella skaffat egna hästar.
Jag satt en hel vinter och pysslade med grejer min blivande häst skulle få och jag satt nästan varje kväll och grejade i ryktlådan och kände lukten från min Pegasus och jag bad mamma om snälla snälla kan jag inte få köpa en häst? jag vet inte hur många gånger jag kände mig helt förstörd inombords. Jag skulle aldrig få en egen häst!

Mamma och pappa lovade mig att när Ellas stall är klart så kan du få en häst och ja, det skulle vara klart i våras, men det blev istället klart i september/oktober... Så ja, det var bara tur och jag skall vara jävligt glad att vi såg den annonsen i januari 2010. Utan mitt ivriga letande hade jag inte haft Carisma just nu. Vem vet jag kanske hade letat ännu? Innan jag köpte Carisma provred jag Eagle of Merc, en gammal travare, svart som natten men som dampade loss när jag provred. Ägaren sa att han aldrig varit sådan här och jag ville gärna köpa honom men mamma sa nej och jag accepterade det. En dag satt jag och tittade på hästnet, jag hittade 5 annonser och visade dem för mamma. Hon fastnade för en, Carismas. Så här sitter jag nu, ägare till världens finaste häst och jag kunde inte vara lyckligare. Tack mamma och pappa för alla möjligheter ni gett mig, allt jag kunnat göra under min uppväxt har ni stöttat och hjälpt mig igenom och allt ni gjort för mig är bara otroligt. Jag älskar er!♥

Sommaren kom och jag fick mer och mer ordning på Carisma, vi klarade alla mål vi ville klara och jag hade en underbar sommar med bästa kompisen Emma och hennes häst Fröken Julie. Denna sommaren har varit så...bra.
Den fick oss att inse att vi kan komma hur långt som helst och utvecklas och kämpa om vi bara vill!
Det var den bästa sommaren, och Emma gav mig jättemycket stöd, den bästa kompisen! ♥ Vi startade Galenponny tillsammans.. Där skriver vi inte jättemycket men ibland så kommer det upp ett inlägg hit och dit!



Och som vanligt har våra hästar damp...


Nästa sommar kör vi igång igen skall ni se!


Här kan du se alla kommentarer:

Kommentera här nedanför:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

din e-postadress: (visas endast för mig)

din bloggadress: (om du vill ha ett svar)

Här kan du skriva:

text-shadow: 2px 2px 1px #666666;
Trackback
RSS 2.0