INGEN BRA DAG

  1. Snökaos
  2. Jobbig dag i skolan
  3. Carisma är skadad (igen)
  4. Ingen hoppträning imorgon ↑ (pågrund av föregående mening)
Hon har fått ett ganska djupt sår på bogen, inte farligt bara jävligt surt.
jag tror jag skall gå och lägga mig och titta teve och sen försöka sova.
jag tror inte det är någon som förstår vad jag har gått igenom med min häst och hur mycket jag älskar henne.
jag skulle bokstavligt gå genom eld och vatten för dig älskling och jag rivs sönder inombords varje gång du har ont eller när jag inte vet vad som är fel med dig. just för att jag älskar dig. mer än något annat, mest i hela världen.
På 8 månader har vi hunnit så många positiva saker, så många mål som klarats och så mycket som har ändrats.
Men vi har hunnit att krascha en bil, fastna i järnvägen och riva upp bogen. Är det jag som för otur med mig?
jag skulle aldrig i hela mitt liv göra en ända sak för att skada dig, för att du betyder mest för mig.
men är det mitt fel? gör jag någonting fel?

att se dig ha ont är det värsta som finns. att känna smärtan du känner och att kunna läsa dina tankar.
vi har en speciell koppling du och jag hästen, det är bara vi som förstår den. och kan greppa den.
För allt som vi gått igenom har gjort att inget kan slå oss i bitar, inget kan förstöra vårt band.
Men hur kan sådana saker hända när det är dig som jag älskar?
KÄRLEK ÖVERVINNER ALLT. vad det inte så?
jag kommer aldrig aldrig aldrig i hela mitt liv lämna dig. du är min bästa vän, min själsfrände och jag lägger ner hela mitt liv på dig!
Så många timmar som jag kämpat för att få dig dit jag vill, att du skall bli min drömhäst, det är det jag kämpat för. Och nu är vi där! Där jag ville från början, det jag alltid har önskat mig och det jag nu fått.
Så många dagar jag gråtit för att du varit en jävel och bockat av mig eller hoppat av mig.
Så många dagar jag tillägnat åt att bara bry mig om dig och finnas där. Bara som jag är.
Så många dagar jag varit glad över gårdagens och dagens ridpass och bara tittat på alla framsteg,
mitt första mål var att du inte skulle gå och skaka på huvudet hela tiden. Det är borta för flera månader sen.
jag trodde aldrig det, i hela mitt liv att jag skulle kunna åstakomma något sådant.
En riktig hjälteinsats. För det är det. Det är det bästa jag gjort i hela mitt liv.

Men så många timmar jag lagt ner på dig? Och bara sen i mars, då du kom!
Men det ända jag vill är att du skall veta att du är hela min värld.
Carisma du är hela mitt liv!

♥ J A G Ä L S K A R D I G ♥


Här kan du se alla kommentarer:
Postat av: emmis

Ja det är bra:) Följa varann på blogglovin??

2010-11-09 @ 21:19:26
URL: http://varnamoryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det har varit en riktig "skit"dag idag.



Men det är ju absolut inte ditt fel att Carisma har fått sig en spark i hagen idag. Och hon har gott läk-kött! Såret är ju inte så djupt mera som en reva och svullet är det ju men det är ju inte så konstigt när hon blivit sparkad.



Veterinären ville ju att vi skulle avvakta till imorgon för att se hur svullnaden utvecklar sig så jag åker ju och kollar till henne imorgon bitte då hon dessutom får stå inne. Och jag tror att det blir bra fort, hon haltade ju inte på benet heller, det är ju möjligt att hon gör det imorgon när hon kanske är lite stel och så.



Men det kommer att ordna sig tösen min!

Kramiz på Dig!

2010-11-09 @ 21:20:33
Postat av: Sandra

gud va tråkigt att det händer så mycket för er, tur att ni håller ihop!

'för kärlek gör man precis vad som helst'

det gäller bara hålla sig stark och börja om och kämpa vidare!

2010-11-09 @ 22:54:58
URL: http://hoppryttarnas.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag lägger in din bildlänk nu :) våran hittar du på www.hovavtryck.blogg.se längst ner :)

2010-11-10 @ 18:55:03
URL: http://horsesloove.blogg.se/

Kommentera här nedanför:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

din e-postadress: (visas endast för mig)

din bloggadress: (om du vill ha ett svar)

Här kan du skriva:

text-shadow: 2px 2px 1px #666666;
Trackback
RSS 2.0