Svar till Anonym

svar: Egentligen vet jag ju, jag bara förnekar det. Min mamma är det bästa mamman men det finns gånger vi inte kommer så bra överens. Många gånger för att hon bryr sig och inte vill att något skall hända mig. Ibland behandlar jag henne fel och hon förtjänar inte det men hon vet nog innerst inne att hon är likadan mot mig, vissa tillfällen. Just detta "förbud" är enbart för att hon bryr sig, och kanske även hon inte vill att jag skall må lika dåligt som jag gjort när något hänt min fina häst? För då har jag verkligen mått piss. Min mamma och jag förstår inte alltid varandra, då det känns enkelt att säga saker men man kanske säger det på fel sätt. Det är från båda hållen. Jag försöker förstå så mycket jag kan, men det är ingen annan som har fått det förbudet. Då om mina kompisar rider ut får Carisma antingen stå eller så får jag skritta bort till ridhuset. Det känns inte jätte kul men so what jag överlever ju. Sen rider jag och Lina väldigt mycket ihop så det är ju inte säkert att hon rider ut om inte jag kan rida med, vilket hänt förut. Men själva anledningen är att min mamma är rädd om mig. Och att hon älskar mig. Och jag måste förstå det bara, jag älskar ju henne också! Det är bara missförstånd det mesta. Men nu är det allvar och då får jag lyssna. Innerst inne vet jag ju att det kan vara det bästa, att inte riskera att min häst skadar sig igen. Hoppas du fick svar på din fråga även om det kom med lite mer info eller vad man skall säga! Kramar!


Här kan du se alla kommentarer:
Postat av: Mamma

Det kan låta som en dålig regel, men kombinationen mörker, smala hala vägar med höga snövallar tycker inte jag är något bra.

Och om man inte kan utnyttja dagsljuset i alla fall på helgen till att rida i så får man faktiskt lyda det jag bestämmer.

Olycksriskerna blir så stora i mörkret även om man ser ut som en julgran med alla reflexer, men det hjälper inte när vägarna blir smalare och smalare och det inte finns någonstans att ta vägen om det kommer bilar.



Och för vår del har vi ju redan varit med om att Carisma kraschat i en bil när vädret var ungefär som nu fast det var i mars.......och vill aldrig om det går att undvika hamna i den situationen igen. Och jag vet att Du min fina tös förstår varför....hoppas i alla fall det.



Så därför får det bli ridhuset när det är mörkt, halt och kallt!



Är bara rädd om både Dig och Din häst vet Du!

Kram & Puss.

2010-11-28 @ 13:06:25

Kommentera här nedanför:

Ditt namn:
Spara dina uppgifter?

din e-postadress: (visas endast för mig)

din bloggadress: (om du vill ha ett svar)

Här kan du skriva:

text-shadow: 2px 2px 1px #666666;
Trackback
RSS 2.0